جرج کلونی کارگردانی می‌کند

پنج شنبه, 31 خرداد 1397 02:59

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جرج کلونی بازیگر سرشناس چندی است که بیش از بازیگری به جنبه‌های دیگر سینما علاقه نشان می‌دهد. او اکنون برای کارگردانی یک تریلر علمی‌تخیلی با کمپانی «فاکس قرن بیستم» وارد مذاکره شده است.

این پروژه علمی تخیلی با فیلمنامه‌ای اثر کریستوفر مک‌براید ساخته خواهد شد و شخصیت اصلی آن یک کارشناس پهبادهای جنگی است.

در صورت به توافق رسیدن، فیلم جدید جرج کلونی در کمپانی تولید فیلم «21 Laps»‌ ساخته خواهد شد. این کمپانی فیلمسازی پیش از این فیلم علمی تخیلی «Arrival» (ورود) را با بازی ایمی آدامز برای «پارامونت» تولید کرده بود که در سراسر جهان بیش از ۲۰۰ میلیون دلار فروش داشت. این کمپانی تولید فیلم اکنون مشغول ساخت فیلم «تاریک‌ترین ذهن‌ها» برای «فاکس» است و علاوه بر آن سریال «چیزهای عجیب‌تر» را برای نتفلیکس می‌سازد.

در فیلم «اکو» یک کارشناس پهباد با بحرانی روانی روبه‌رو می‌شود که انسان را تا مرز جنون پیش می‌برد. او که مدتی است به رفتار معشوقه‌اش مشکوک شده، به این باور می‌رسد که معشوقش همان کسی نیست که همواره می‌شناخته است. شاید توطئه‌ای در میان است و او با فرد غریبه‌ای روبه‌رو است.

جرج کلونی که بیش از هر چیز به عنوان بازیگر شناخته می‌شود تا کنون ۶ فیلم کارگردانی کرده است. او کارگردانی را سال ۲۰۰۲ با فیلم «اعترافات ذهنی خطرناک» شروع کرد و پس از آن فیلم‌های «شب‌بخیر و موفق‌باشید»، «کلاه‌چرمی‌ها»، «نیمه‌ ماه مارس»، «مردان یادمان‌ها»‌ و «سابربیکن» را کارگردانی کرد.

او که برای کارگردانی فیلم «شب‌بخیر و موفق‌باشید» نامزد اسکار بهترین کارگردانی شد، چندی پیش جایزه یک عمر دستاورد هنری بنیاد فیلم آمریکا را از آن خود کرد.

منبع: ورایتی / ۲۰ ژوئن

خبر آنلاین

صداوسیما که‌ مدعی نظارت بر شبکه‌های‌اینترنتی است حالا مانعی بر سر راه ویژه‌برنامه جام‌جهانی شده

فرهنگ > سینما - پخش برنامه «زابیواکا» با اجرای آزاده صمدی در حالی به مشکل برخورد که بسیاری از مجریان زن در صدا و سیما مانعی برای فعالیت ندارند.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گرم شدن تب برنامه های فوتبالی همزمان با برگزاری جام جهانی موجب شده شبکه های مختلف صدا و سیما در کنار شبکه های اینترنتی سراغ تولید بروند. در این میان شبکه اینترنتی آیو برنامه «زابیواکا» را که برنامه ای گفت و گو محور و تحلیلی است با اجرای آزاده صمدی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون روی خروجی خود قرار داد، اما این اتفاق به مذاق مسئولان در صدا و سیما خوش نیامد و جلوی حضور این بازیگر را در برنامه به بهانه استفاده ابزاری از زن گرفتند.

برای دریافت اینکه صدا و سیما چه نسبتی با شبکه های اینترنتی دارد و چه حقی بر نظارت بر آنان لازم است ابتدا نگاهی به پیشینه این دو بیندازیم.

تولید محتوا در شبکه های اینترنتی
در حال حاضر ۱۷ شرکت در ایران در زمینه سرویس‌های ویدیو هنگام درخواست فعالیت می‌کنند. این به معنای آن است که در فاصله کوتاهی از عرضه این خدمات در داخل کشور، مدیران بسیاری این عرصه را دارای قابلیت و سودده ارزیابی کرده‌اند و بر همین اساس به سمت فعالیت در این زمینه گرایش یافته‌اند.

این شرکت‌ها دارای زمینه فعالیت‌های متنوعی نیز هستند. برخی تمرکز خود را روی فیلم‌های کودکان و نوجوانان و کارتون‌ها گذاشته‌اند و برخی با ارائه محصولات متنوع تلاش کرده‌اند مخاطب را برای خود حفظ کنند و به سلیقه‌های متنوع پاسخ دهند. برخی از شرکت‌ها نیز پا را فراتر از عرضه محصولات قدیمی گذاشته و تمایل خود را برای تولید محتوا در سرویس‌های ویدیو هنگام درخواست ابراز کرده‌اند. ازجمله تلاش‌هایی که در این زمینه به نتیجه رسیده، می‌توان به عرضه سریال «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی اشاره کرد که هم‌زمان با فروش آن در فروشگاه‌ها در لوتوس پلی (شرکت تصویرگستر پاسارگاد) نیز در دسترس مخاطبان است.

برخی شرکت‌ها همچون فیلم ‌نت نیز به سمت تولید محتوا گرایش یافته‌اند و برنامه‌هایی چون «۳۵» را به‌عنوان تولیداتی زنده پیش روی مخاطبان خود قرار داده‌اند.

تولید برنامه‌های ورزشی و پخش مسابقات نیز از دیگر کارهایی است که شرکت‌های ایرانی فعال در زمینه VOD به سمت آن گرایش یافته‌اند و همه این‌ها یک معنا را به ذهن می‌رساند و آن حضور جدی VOD و محصولات آن در میان مخاطبان ایرانی است. حالا در این میان تولید برنامه ای ورزشی در روزهای پرمخاطب برنامه هایی از این دست برای آیو دردسرساز شده است. ریشه این دردسر هم به نقشی که صدا و سیما تلاش کرده در مورد شبکه های اینترنتی ایفا کند برمی گردد.

نسبت صداوسیما و شبکه‌های اینترنتی
چندی پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به طرح پیشنهاد کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد انحصار صدور مجوز و مقررات صوت و تصویر در فضای مجازی برای صداوسیما نکاتی را مطرح کرد که براساس این سخنان می توان دریافت نسبت صدا و سیما با شبکه های اینترنتی چیست. او یکی از پیامدهای صاحب اختیار شدن صدا و سیما را در این زمینه انحصار دانست و تاکید کرد این انحصار منجر به توقف رشد تولید محتوا در شبکه ملی اطلاعات است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به طرح پیشنهادی کمیسیون فرهنگی مجلس در انحصار صدور مجوز و مقررات صوت و تصویر در فضای مجازی برای صداوسیما تصریح کرد، یکی از پیامدهای این انحصار توقف رشد تولید محتوا در شبکه ملی اطلاعات است.

کمیسیون فرهنگی مجلس اوایل اردیبهشت ماه ماده چهار طرح خط مشی، اداره و نظارت بر سازمان صداوسیما را تصویب کرد که براساس آن «مسئولیت صدور مجوز و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی و نظارت بر آن منحصرا برعهده سازمان صداو سیماست و در صورت تصویب در جلسه علنی مجلس، اجرایی می شود.»

این مساله با واکنش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همراه شد به طوری که وی بامداد امروز(دوشنبه) مخالفت خود را با این اقدام کمیسیون فرهنگی مجلس در توییتی اعلام کرد.

محمدجواد آذری جهرمی در گفت و گویی به تشریح چرایی مخالفت خود با این انحصار پرداخت و گفت: صدا و سیما اعتقاد دارد به دلیل آنکه پخش تلویزیونی (برادکست) براساس قانون اساسی به صورت انحصاری در اختیار این سازمان است، در فضای مجازی (برادبند) نیز باید این ظرفیت برای آنها فراهم باشد؛ همچنین مدعی اند هرگونه پخش صوتی و تصویری در فضای مجازی باید تحت مدیریت و تحت نظارت و مقررات این سازمان انجام شود.

او با بیان اینکه صدا و سیما به این رویکرد معتقد بوده و پیگیر آن است، گفت: البته درباره عبارت صوت و تصویر فراگیر اشاره شده در طرح پیشنهادی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، اگر ناظر به تلویزیون باشد، بدلیل الزامات قانونی خدشه ای به آن وارد نیست؛ اما اکنون مدیران صداوسیما تفسیری فراتر نسبت به این موضوع دارند و حتی برخی مواقع در مراجع قضایی نسبت به فعالان بخش خصوصی فعال در این عرصه نیز شکایت هایی را مطرح می کنند.

او ادامه داد: مدیران صداوسیما برنامه های ویدئویی درخواستی ضبط شده(VOD) را نیز شامل این مسئله می دانند، در صورتی که بین تلویزیون اینترنتی (IPTV ) و برنامه های ویدئویی درخواستی ضبط شده (VOD ) تفاوت های ماهوی وجود دارد و محتواهای کاربر محور(UGC) نیز به طورکامل از بحث VOD و IPTV متفاوت است.

آذری جهرمی افزود: برداشت صداوسیما از لفظ صوت و تصویر فراگیر آن است که محتواهای کاربرمحور(UGC)، برنامه های ویدئویی درخواستی ضبط شده (VOD) و تلویزیون اینترنتی (IPTV) به همراه کانال های رسانه ای بالای پنج هزار عضو نیز جزو صوت و تصویر فراگیر است و باید تحت نظر آنها باشد.

او بر مشخص شدن تعریف دقیق مصادیق تاکید کرد و گفت: دیدگاه ما این است که این انحصار فقط باید محدود به همان بحث تلویزیون اینترنتی(IPTV) باشد.

آذری جهرمی با بیان اینکه صداوسیما می خواهد تنظیم مقررات، تصدی گری و مالکیت در حوزه صوت و تصویر را به صورت یکجا در دست بگیرد، تاکید کرد: اکنون براساس این رویه، قرارداد بسته، مزایده ای برگزار کرده و پنج پیمانکار انتخاب کرده اند.

وزیر ارتباطات ادامه داد: صداوسیما در انتخاب این پیمانکاران به فعالان عرصه صوت و تصویر اعلام کرده که باید جدا از ضمانت نامه ها و تعهداتی به سازمان، ۵۰ درصد کل درآمدهای خود را نیز به این سازمان بدهند؛ ضمن آنکه کسانی که فاقد مجوز این سازمان باشند با حکم مرجع قضایی تعطیل خواهند شد.

آذری جهرمی افزود: مفهوم این کار آنکه هر شرکتی بخواهد در این عرصه وارد شده و فعالیت کند علاوه برهزینه های ثابت خود، باید نیمی از درآمد آن را به صدا و سیما بدهد؛ این کار سبب افزایش قیمت تمام شده خدمات صوت و تصویر برای کاربران شبکه ملی اطلاعات می شود. این افزایش قیمت، در تولید محتوا برای این عرصه مانع ایجاد می کند.

وزیر ارتباطات مدل ورود صداوسیما به این عرصه را با توجه به مدل اقتصادیی که دنبال آن است و تحلیل و تفسیری که دارد، بازدارنده رشد تولید محتوا در شبکه ملی اطلاعات دانست. او گفت: معتقدیم باید مصادیق صوت و تصویر فراگیر و نیز مصادیق انحصار با دقت مشخص و شفاف باشد تا موانعی برای فعالان بخش خصوصی ایجاد نکنیم و بتوانیم نظم و مدیریت تولید محتوا را نیز در کشور داشته باشیم.

آذری جهرمی خاطرنشان ساخت: این طرح کمیسیون فرهنگی مجلس، ضمن تصدی‌گری، سبب رقابت حاکمیت با بخش خصوصی نیز می شود که خلاف قانون سیاست های کلی اصل ۴۴ است. در عین حال برای فعالان بخش خصوصی نیز هزینه دارد و بازار آنها را کوچک می کند.

دردسری برای آزاده صمدی
آزاده صمدی در تجربه ای متفاوت جلوی دوربین برنامه «زابیواکا» رفت تا همزمان با برگزاری جام جهانی 2018 برنامه ای اجرا کند. حضور یک بازیگر زن در برنامه ای فوتبالی اما چیزی نبود که بتواند برای مسئولان صدا و سیما که مدعی نظارت بر شبکه های اینترنتی هستند قابل پذیرش باشد. حالا با وجود هماهنگی هایی که صورت گرفته بود، مسولان صدا و سیما تمایلی به ادامه حضور صمدی در این برنامه ندارند و مانع آن شدند. روشن نیست وقتی مجری های زن در برنامه های مختلف خود صدا و سیما نقشی پررنگ دارند چرا باید مانع حضور صمدی در یک برنامه اینترنتی شد.

خبر آنلاین

 فیلم سینمایی «لابیرنت» به کارگردانی امیرحسین ترابی و تهیه‌کنندگی سپهر سیفی پس از پایان یافتن پیش تولید، وارد مرحله فیلمبرداری شد.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلم سینمایی «لابیرنت» اولین ساخته بلند سینمایی امیرحسین ترابی است که با فیلمبرداری اشکان اشکانی در روزهای اخیر آغاز شده است.

شهاب حسینی، ساره بیات، غزاله نظر، فریبا جدی‌کار، علیرضا ثانی‌فر و پژمان جمشیدی بازیگران «لابیرنت» هستند که فیلمنامه آن به قلم طلا معتضدی نگاشته شده است.

تلاش گروه تولید این اثر سینمایی این است که فیلم را برای اولین نمایش به سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر برسانند.

خبر آنلاین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود جعفری جوزانی کارگردان، نویسنده و تهیه‌کنند، به نمایندگی از سینمای ایران در کنار 11 داور مطرح از کشورهای منطقه، آثار بخش رقابتی نخستین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «اس.سى.او» در شهر چينگ ـ دائو در کشور چین را داوری می‌کند.

بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگری زن، بهترین مرد و جایزه ویژه هیئت داوران از جمله جوایز این جشنواره هستند که به برندگان اهدا می‌ شود.

اعضای هیئت داوران بخش رقابتی نخستین دوره جشنواره عبارتند از هان سانپینگ تهیه‌کننده و پخش‌کننده مشهور از کشور چین و رئیس هیئت داوران، مسعود جعفری جوزانی کارگردان، تهیه‌کنند و فیلمنامه‌نویس از کشور ایران، اولگ آسدولین کارگردان و فیلمنامه‌نویس از کشور روسیه، سفر حقدودوف سردبیر، تهیه‌کننده و مدیرتولید از کشور تاجیکستان، ارنست آبدیجاپوروف کارگردان، فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده و آهنگساز از کشور قرقیزستان، احمد جاوید تیمان کارگردان و تهیه‌کننده از کشور افعانستان، سینگل دواسمبو تهیه‌کننده و پخش‌کننده از کشور مغولستان، سرگئی عازیموف کارگردان از کشور قراقستان، سلطانه سیدیکوی تهیه‌کننده از کشور پاکستان، کمر کمالوفا تهیه‌کننده و مدیر هنری از کشور ازبکستان، ناتالیا اهفوناوا استاد دانشگاه و مدیر هنری از کشور روسیه و همچنین اسکت چودری کارگردان و فیلمنامه‌نویس از کشور هندوستان.

فیلم سینمایی «پری دریایی» به تهیه‌کنندگی محمد‌ رضا عرب و به کارگردانی امیر مسعود آقابابائیان از ایران در بخش رقابتی اصلی و همچنین فیلم سینمایی «ایران برگر» به کارگردانی جوزانی، فیلم سینمایی «شیار 143» به کارگردانی نرگس آبیار و فیلم سینمایی «ندارها» به کارگردانی محمد‌ رضا عرب به نمایندگی از سینمای ایران در بخش غیررقابتی پانوراما این دوره از جشنواره روی پرده می‌روند.

جشنواره بین‌المللی فیلم «اس.سى.او» كه در پى نشست سازمان همکاری شانگهاى با هدف تبديل شهر چينگ دائو به بزرگترين مركز سينمايى آسيا تأسيس و راه اندازى شده است؛ نخستین دوره آن با دبیری وانگ شیاهو، با سفیری جكى چان بازیگر مطرح سینما و با نمایش 60 فيلم‌ از کارگردانان هشت كشور عضو از جمله؛ چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان، هند و پاکستان و همچنین چهار كشور ناظر از جمله؛ مغولستان، بلاروس، افغانستان و ايران در دو بخش رقابتی و غیررقابتی؛ روز چهارشنبه 23 خرداد ماه (13 ژوئن 2018) با نمایش فیلم سینمایی «رفته بود» به کارگردانی عمر عادل و با فیلمنامه عطیه زیدی افتتاح شد و ادامه خواهد داشت.

جوزانی داور بخش رقابتی نخستین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم اس.سى.او در مورد مراسم افتتاحییه این جشنواره گفت: برنامه فرش قرمز و افتتاحيه جشنواره » قرار بود در ساعت ١٨ روز چهارشنبه 23 خرداد ماه (13 ژوئن 2018) برگزار شود، از اين روی براى هر چه زيباتر و باشكوه‌تر آن در فضاى باز گسترده چادر زده بودند و تداركات وسيعى با حضور خوانندگان و بازيگران دیده بودند اما توفان و بارش سنگين ناگهانى باران، برنامه را بهم ريخت، هر چند مسئولين كوتاه نيامدند و بلافاصله به دست همه چتر دادند. اما شدت بارش و باد به حدى بود كه تقريبا يك ساعت و نيم برنامه را كه به شكل زنده در حال پخش بود، عقب انداخت. براى من جالب بود و تصور مى‌كردم با وضع پيش آمده همه چيز تعطيل خواهد شد؛ اما چينى‌ها در كمتر از يكساعت و سى دقيقه، برنامه را به شكل با شكوه‌ترى در زير سقف يك آمفى تئاتر بزرگ اجرا كردند.

خبر آنلاین

در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر ساخت سریال «بامداد خمار» توسط حسن فتحی در برخی رسانه‌ها منتشر شد که حسن فتحی در گفت‌وگویی درباره صحت این خبر توضیح داد.

حسن فتحی با نادرست خواندن خبر ساخت سریال «بامداد خمار» توسط او ، اعلام کرد، «این پیشنهاد را بررسی کردم و در نهایت تصمیم گرفتم از ساخت این سریال انصراف دهم.»

فتحی که به تازگی ساخت سریال «شهرزاد» را در سه فصل در شبکه نمایش خانگی به اتمام رسانده است، در پاسخ به پرسش دیگری درباره پروژه‌ای که قصد ساخت آن را دارد، توضیح داد: «در حال حاضر اولویت من ساخت فیلمی سینمایی بر اساس رمانی به نام «کنتس سلما» است که توسط خانم فریده گلبو نوشته شده است.»

کارگردان سریال «شهرزاد» اعلام کرد که هم اینک با نغمه ثمینی مشغول کار بر روی فیلمنامه «کنتس سلما» هستند و به محض آماده شدن فیلمنامه، کار را شروع خواهد کرد.

خبر آنلاین